Informujemy, że dnia 23.08.2023 r. od godz. 16.30 do godz. 19.30 planowana jest przerwa serwisowa w dostępie do systemu.
Aktualności
W ramach wdrożenia portal RAD-on poszerzył ofertę udostępnianych danych.
W zakładce Raporty zostały dodane komentarze eksperckie do raportów:
- Studenci nauk inżynieryjnych i technicznych na poszczególnych kierunkach studiów
- Studenci nauk rolniczych na poszczególnych kierunkach studiów
- Studenci bez przypisanej dziedziny na poszczególnych kierunkach studiów
Komentarze eksperckie zawierają opisy trendów, jakie zaobserwować można w danych prezentowanych w raportach. W wielu przypadkach uwzględniono również perspektywę międzynarodową.
Komentarze zostały przygotowane przez ekspertów OPI w języku polskim i angielskim. Zawierają odniesienia do materiałów zewnętrznych, a także do innych raportów zamieszczonych na portalu RAD-on, co pomaga zrozumieć sposób funkcjonowania sektora szkolnictwa wyższego w Polsce.
W ramach wdrożenia portal RAD-on poszerzył ofertę udostępnianych danych.
2 raporty zostały zaktualizowane o dane z 2022 roku. Poniżej są one wymienione:
Oba raporty znajdują się w zakładce o nazwie Raporty.
W ramach wdrożenia portal RAD-on poszerzył ofertę udostępnianych danych.
21 raportów zostało zaktualizowanych o dane z 2022 roku. Poniżej są one wymienione:
- Uczelnie
- Uczelnie w poszczególnych województwach
- Studenci
- Studenci w poszczególnych województwach
- Trendy studiowań
- Studenci cudzoziemcy
- Państwa pochodzenia studentów cudzoziemców
- Absolwenci
- Absolwenci w poszczególnych województwach
- Absolwenci cudzoziemcy
- Państwa pochodzenia absolwentów cudzoziemców
- Doktoranci w szkołach doktorskich
- Doktoranci w szkołach doktorskich w poszczególnych województwach
- Doktoranci na studiach doktoranckich
- Doktoranci na studiach doktoranckich w poszczególnych województwach
- Doktoranci cudzoziemcy w szkołach doktorskich
- Państwa pochodzenia doktorantów cudzoziemców w szkołach doktorskich
- Doktoranci cudzoziemcy na studiach doktoranckich
- Państwa pochodzenia doktorantów cudzoziemców na studiach doktoranckich
- Doktoranci programu Erasmus w szkołach doktorskich
- Doktoranci programu Erasmus na studiach doktoranckich
Wszystkie raporty znajdują się w zakładce o nazwie Raporty.
W ramach wdrożenia portal RAD-on poszerzył ofertę udostępnianych danych.
W zakładce Raporty zostały dodane komentarze eksperckie do raportów:
- Studenci nauk medycznych i o zdrowiu na poszczególnych kierunkach studiów
- Studenci nauk teologicznych na poszczególnych kierunkach studiów
- Studenci sztuki na poszczególnych kierunkach studiów
- Studenci nauk społecznych na poszczególnych kierunkach studiów
- Studenci nauk ścisłych i przyrodniczych na poszczególnych kierunkach studiów
Komentarze eksperckie zawierają opisy trendów, jakie zaobserwować można w danych prezentowanych w raportach. W wielu przypadkach uwzględniono również perspektywę międzynarodową.
Komentarze zostały przygotowane przez ekspertów OPI w języku polskim i angielskim. Zawierają odniesienia do materiałów zewnętrznych, a także do innych raportów zamieszczonych na portalu RAD-on, co pomaga zrozumieć sposób funkcjonowania sektora szkolnictwa wyższego w Polsce.
Informujemy, że dnia 21.06.2023 r. od godz. 16.30 do godz. 18.30 planowana jest przerwa serwisowa w dostępie do systemu.
W ramach wdrożenia portal RAD-on poszerzył ofertę udostępnianych danych.
W zakładce Raporty zostały dodane nowe pozycje:
- Wnioski złożone do Narodowego Centrum Nauki: porównanie instytucji naukowych
- Wnioski złożone do Narodowego Centrum Nauki: porównanie grup instytucji naukowych
Raport „Wnioski złożone do Narodowego Centrum Nauki: porównanie instytucji” umożliwia porównanie ze sobą określonych instytucji, w odniesieniu do projektów składanych do NCN w latach 2011-2021.
Wizualizacje pokazują dane na temat liczby i budżetów złożonych wniosków (wraz z udziałami), w podziale na wynik oceny (wnioski zakwalifikowane do finansowania / wnioski niezakwalifikowane do finansowania) oraz grupę nauk NCN (nauki humanistyczne, społeczne i sztuka; nauki o życiu; nauki ścisłe i techniczne).
Raport „Wnioski złożone do Narodowego Centrum Nauki: porównanie grup instytucji” umożliwia porównywanie określonej grupy instytucji z grupą innych instytucji w Polsce, w odniesieniu do projektów składanych do NCN w latach 2011-2021 (oznacza to, że każdy ze wskaźników wyliczany jest wspólnie dla wybranego zbioru instytucji).
Wizualizacje pokazują dane na temat liczby i budżetów złożonych wniosków (wraz z udziałami), w podziale na rok rozstrzygnięcia konkursów, wynik oceny (wnioski zakwalifikowane do finansowania / wnioski niezakwalifikowane do finansowania) oraz grupę nauk NCN (nauki humanistyczne, społeczne i sztuka; nauki o życiu; nauki ścisłe i techniczne).
Informacje zawarte w dwóch powyższych raportach można filtrować w podziale na:
- cechy instytucji (nazwa, miasto, wielkość miasta, województwo, data utworzenia instytucji, typ instytucji (instytut PAN, instytut badawczy, instytut sieci badawczej Łukasiewicz, międzynarodowy instytut naukowy, inna instytucja));
- cechy składanych wniosków (nazwa konkursu, konkurs dla młodych naukowców, rok rozstrzygnięcia konkursu, grupa nauk NCN, panel NCN, dziedzina nauki, dyscyplina nauki, wniosek zakwalifikowany do finansowania).
Oba nowe raporty zostały opatrzone wstępem i objaśnieniami metodologicznymi. Całość jest dostępna w języku polskim i angielskim. Raporty znajdują się w kaflu „Projekty NCN”.
W ramach wdrożenia portal RAD-on poszerzył ofertę udostępnianych danych.
W zakładce Raporty zostały dodane nowe pozycje:
- Wnioski złożone do Narodowego Centrum Nauki: porównanie uczelni
- Wnioski złożone do Narodowego Centrum Nauki: porównanie grup uczelni
Raport „Wnioski złożone do Narodowego Centrum Nauki: porównanie uczelni” umożliwia porównanie ze sobą określonych uczelni, w odniesieniu do projektów składanych do NCN w latach 2011-2021.
Wizualizacje pokazują dane (udział + liczba) na temat liczby i budżetów złożonych wniosków (wraz z udziałami), w podziale na wynik oceny (wnioski zakwalifikowane do finansowania / wnioski niezakwalifikowane do finansowania) oraz grupę nauk NCN (nauki humanistyczne, społeczne i sztuka; nauki o życiu; nauki ścisłe i techniczne).
Raport „Wnioski złożone do Narodowego Centrum Nauki: porównanie grup uczelni” umożliwia porównywanie określonej grupy uczelni z grupą innych uczelni w Polsce, w odniesieniu do projektów składanych do NCN w latach 2011-2021 (oznacza to, że każdy ze wskaźników wyliczany jest wspólnie dla wybranego zbioru uczelni).
Wizualizacje pokazują dane na temat liczby i budżetów złożonych wniosków (wraz z udziałami), w podziale na rok rozstrzygnięcia konkursów, wynik oceny (wnioski zakwalifikowane do finansowania / wnioski niezakwalifikowane do finansowania) oraz grupę nauk NCN (nauki humanistyczne, społeczne i sztuka; nauki o życiu; nauki ścisłe i techniczne).
Informacje zawarte w dwóch powyższych raportach można filtrować w podziale na:
- cechy uczelni (nazwa, miasto, wielkość miasta, województwo, data utworzenia uczelni, rodzaj, profil, status, status uczelni badawczej);
- cechy składanych wniosków (nazwa konkursu, konkurs dla młodych naukowców, rok rozstrzygnięcia konkursu, grupa nauk NCN, panel NCN, dziedzina nauki, dyscyplina nauki, wniosek zakwalifikowany do finansowania).
Oba nowe raporty zostały opatrzone wstępem i objaśnieniami metodologicznymi. Całość jest dostępna w języku polskim i angielskim. Raporty znajdują się w kaflu „Projekty NCN”.
W ramach wdrożenia portal RAD-on poszerzył ofertę udostępnianych danych.
W wykazie Inwestycje zaktualizowano zakres danych zgodnie z POL-on 2.0.
Dodano nowe filtry: „Charakter”, „Rodzaj inwestycji związanej z działalnością naukową”, „Rodzaj inwestycji związanej z kształceniem”, „Instytucja”, „Słowa kluczowe”. W dwóch ostatnich filtrach jest możliwość wpisania frazy, aby wyświetliła się lista wyników zawierająca daną frazę. Jednocześnie istniej możliwości zaznaczenia jednej, kilku lub wszystkich wyszukanych wyników, zawierających frazę wpisaną przez użytkownika.
Widok podstawowy poszerzono o informacje dotyczące rodzaju i charakteru inwestycji.
W widoku szczegółowym są dodatkowe pola: „Charakter”, „Rodzaj”, „Typ”, „Okres trwałości”, „Słowa kluczowe”, „Zagraniczne źródła finansowania (nakładów)”, „Imię i Nazwisko”, „Służbowy nr telefonu” oraz „Służbowy e-mail”.
Usługi API z katalogu udostępnianych danych POL-on zostały rozszerzone o:
Wdrożono nową wersję usługi Inwestycje POL-on v 1.2, w której dodano wartości:
- investmentNatureCode
- investmentNature
- investmentEducationKindCode
- investmentEducationKindName
- investmentScientificKindCode
- investmentScientificKindName
- investmentTypeCode
- investmentType
- investmentDescriptionAttachmentUuid
- investmentDescriptionAttachmentName
- investmentDescriptionAttachmentSize
- investmentDescriptionAttachmentPath
- investmentDescriptionAttachmentHash
- durabilityYearFrom
- durabilityYearTo
- institutionName
- institutionUuid
- keywords
- investmentSourcesFundingNational
- investmentSourcesFundingForeign
- technicalDescription.technicalData
- technicalDescription.technicalDataAttachmentUuid
- technicalDescription.technicalDataAttachmentName
- technicalDescription.technicalDataAttachmentSize
- technicalDescription.technicalDataAttachmentPath
- technicalDescription.technicalDataAttachmentHash
- technicalDescription.productionYear
- contactDetails.fullName
- contactDetails.businessPhoneNumber
- contactDetails.businessEmailAddress
Usunięto pola:
- investmentSourcesFunding
- infrastructureData
- institutions
W ramach wdrożenia portal RAD-on poszerzył ofertę udostępnianych danych.
W zakładce Raporty zostały dodane komentarze eksperckie do raportów:
- Studenci z poszczególnych dziedzin studiów
- Studenci nauk humanistycznych na poszczególnych kierunkach studiów
Komentarze eksperckie zawierają opisy trendów, jakie zaobserwować można w danych prezentowanych w raportach. W raporcie „Studenci z poszczególnych dziedzin studiów” informacje są omówione w podziale na studia w języku obcym, studia wspólne, studia dualne, studia medyczne. Natomiast w raporcie „Studenci nauk humanistycznych na poszczególnych kierunkach studiów” dane uwzględniają płeć, pochodzenie, dyscyplinę studiów, ujęcie międzynarodowe.
Komentarze zostały przygotowane przez ekspertów OPI w języku polskim i angielskim. Zawierają odniesienia do materiałów zewnętrznych, a także do innych raportów zamieszczonych na portalu RAD-on, co pomaga zrozumieć sposób funkcjonowania sektora szkolnictwa wyższego w Polsce.