Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Aktualności

Awaria Modułu Centralnego Logowania

Pracujemy nad usunięciem awarii Modułu Centralnego Logowania (MCL) oraz systemów zależnych.

Problemy występują również z logowaniem do RAD-on i użytkownicy nie mają chwilowo dostępu do raportów, analiz i danych. Pracujemy nad rozwiązaniem tej sytuacji. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i prosimy o cierpliwość – dołożymy wszelkich starań, aby przywrócić pełną funkcjonalność systemu tak szybko, jak to możliwe.

O zakończeniu prac powiadomimy w osobnym komunikacie.

Kobiety w nauce – wdrożyliśmy nowe raporty

Opublikowaliśmy 4 nowe raporty w nowej sekcji Kobiety w nauce.

W interaktywnych raportach przedstawiamy sytuację nauczycielek akademickich zatrudnionych na uczelniach w Polsce, z uwzględnieniem między innymi nadanych im stopni i tytułów naukowych oraz zajmowanych stanowisk. Analizie w dłuższym okresie czasu poddano także akademiczki zaangażowane w badania naukowe w obszarze STEM (ang. science, technology, engineering, mathematics) i SSH (ang. social sciences and humanities), a także pracujące na uczelniach technicznych.

analizie przygotowanej do pobrania w formacie pdf (w języku angielskim) zaprezentowano dane na temat kobiet zatrudnionych jako nauczycielki akademickie na uczelniach w Polsce. To opracowanie stanowi tylko wprowadzenie do interaktywnych raportów cyfrowych, które prezentują dane o nauczycielkach akademickich w wielu przecięciach. W zakładce „Raporty” prezentujemy następujące zestawienia:

Listę wszystkich aktualnie dostępnych raportów znajdziesz tutaj.

Wybierz studia – wdrożyliśmy nowe raporty

Opublikowaliśmy 2 nowe raporty w nowej sekcji Wybierz studia.

Raport z informacjami na temat oferty dydaktycznej uczelni w Polsce, został przygotowany z myślą o maturzystach i maturzystkach, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie, który kierunek studiów i w której szkole wyższej wybrać.

W zakładce „Raporty” prezentujemy następujące zestawienia:

Kobiety na politechnikach – wdrożyliśmy nowe raporty we współpracy z Fundacją Edukacyjną Perspektywy

W zakładce Raporty w nowej sekcji Kobiety na politechnikach – z Fundacją Edukacyjną Perspektywy są dostępne nowe raporty o kobietach studiujących na uczelniach technicznych oraz na kierunkach studiów związanych z nowymi technologiami. Opublikowaliśmy 4 nowe raporty:

Najważniejsze dane i wizualizacje prezentowane w tych interaktywnych raportach, zostały przygotowane również w formie statycznej analizy w formacie pdf, wraz z komentarzem eksperckim. Raport statyczny Kobiety na politechnikach znajduje się w zakładce Analizy, w sekcji „Ludzie Nauki”. Znajdziesz tam również szereg analiz związanych z badaczami sztucznej inteligencji. 

Listę wszystkich aktualnie dostępnych raportów znajdziesz tutaj.

Wdrożyliśmy nowe raporty, które prezentują dane gromadzone w PBN

W zakładce Raporty, w sekcji Działalność naukowa w Polsce i jej ewaluacja pojawiły się nowe raporty prezentujące dane gromadzone w Polskiej Bibliografii Naukowej. Opublikowane zostały 4 nowe raporty:

  1. Zgłoszenia publikacji z lat 2017–2021 do Polskiej Bibliografii Naukowej
  2. Publikacje książkowe z lat 2017–2021 w Polskiej Bibliografii Naukowej
  3. Zgłoszenia publikacji książkowych z lat 2017–2021 do Polskiej Bibliografii Naukowej
  4. Zgłoszenia artykułów naukowych z lat 2017–2021 do Polskiej Bibliografii Naukowej

Raporty prezentują trendy publikacyjne w latach 2017-2021 w podziale na cechy publikacji (typ, rok wydania, wydawnictwo – dla publikacji książkowych) oraz cechy instytucji zgłaszającej (rodzaj instytucji oraz jej lokalizację). Dane z PBN zostały odpowiednio wyczyszczone oraz poddane deduplikacji (na podstawie zarejestrowanych w PBN metadanych publikacji takich jak tytuł, data wydawana, numer ISBN lub DOI).

Raporty mają na celu możliwie skondensowaną prezentację praktyk publikacyjnych polskich naukowców i są opatrzone odpowiednim komentarzem, który zwraca uwagę na najważniejsze elementy kontekstu, które wpływają na interpretację danych.

Spis wszystkich dostępnych raportów znajdziesz tutaj.