Czy zawsze muszę się logować za pomocą login.gov.pl?
Nie, tylko pierwsze logowanie musi wykonać za pomocą login.gov.pl (wtedy połączyłeś oba konta). Każde następne logowanie możesz wykonać wybrana przez siebie metodą: za pomocą MCL lub login.gov.pl.
Nie, tylko pierwsze logowanie musi wykonać za pomocą login.gov.pl (wtedy połączyłeś oba konta). Każde następne logowanie możesz wykonać wybrana przez siebie metodą: za pomocą MCL lub login.gov.pl.
Jeśli chcesz mieć dostęp do raportu ze swoimi danymi osobowymi przetwarzanymi w różnych systemach OPI PIB np. POL-on musisz mieć połączone konta MCL z login.gov.pl. Jak to zrobić dowiesz się w tym wpisie Pomocy: Jak zalogować się przez login.gov.pl?
Jeśli raz już zalogowałeś się do RAD-onu za pomocą login.gov.pl (wtedy połączyłeś oba konta) to następne logowania możesz wykonać za pomocą MCL lub login.gov.pl.
Komunikat „Akcja wygasła” – oznacza, że należy jeszcze raz rozpocząć proces łączenia kont MCL i login.gov.pl.

Komunikat „Zbyt dużo czasu zajęło logowanie. Proces logowania rozpocznie się od nowa” – oznacza, że należy jeszcze raz się zalogować.

Po 3-krotnym błędnym wprowadzeniu kodu sms logowanie za pomocą Profilu Zaufanego się nie powiedzie i użytkownik powróci do ekranu logowania MCL z informacją o tym, że logowanie się nie powiodło. W takiej sytuacji użytkownik powinien rozpocząć logowanie od nowa.

W przypadku potwierdzenia połączenia konta w innej przeglądarce niż został rozpoczęty proces logowania – w takiej sytuacji kliknij w link „przejdź dalej” w oknie przeglądarki gdzie został rozpoczęty proces logowania. Wcześniej należy kliknąć w link z wiadomości e-mail, która przyszłą na adres e-mail podany przy rejestracji konta MCL.

Wiadomość z linkiem weryfikującym konto nie dotarła na skrzynkę e-mail – w takiej sytuacji należy w oknie logowanie kliknąć „Ponów wysyłanie wiadomości”.

Wiadomość z linkiem weryfikującym konto w MCL jest ważna tylko przez godzinę, jeśli straciła ona ważność to w takiej sytuacji proces łączenia kont należy rozpocząć od nowa.