Czy zawsze muszę się logować za pomocą login.gov.pl?
Nie, tylko pierwsze logowanie musi wykonać za pomocą login.gov.pl (wtedy połączyłeś oba konta). Każde następne logowanie możesz wykonać wybrana przez siebie metodą: za pomocą MCL lub login.gov.pl.
Nie, tylko pierwsze logowanie musi wykonać za pomocą login.gov.pl (wtedy połączyłeś oba konta). Każde następne logowanie możesz wykonać wybrana przez siebie metodą: za pomocą MCL lub login.gov.pl.
Komunikat „Akcja wygasła” – oznacza, że należy jeszcze raz rozpocząć proces łączenia kont MCL i login.gov.pl.

Komunikat „Zbyt dużo czasu zajęło logowanie. Proces logowania rozpocznie się od nowa” – oznacza, że należy jeszcze raz się zalogować.

Po 3-krotnym błędnym wprowadzeniu kodu sms logowanie za pomocą Profilu Zaufanego się nie powiedzie i użytkownik powróci do ekranu logowania MCL z informacją o tym, że logowanie się nie powiodło. W takiej sytuacji użytkownik powinien rozpocząć logowanie od nowa.

W przypadku potwierdzenia połączenia konta w innej przeglądarce niż został rozpoczęty proces logowania – w takiej sytuacji kliknij w link „przejdź dalej” w oknie przeglądarki gdzie został rozpoczęty proces logowania. Wcześniej należy kliknąć w link z wiadomości e-mail, która przyszłą na adres e-mail podany przy rejestracji konta MCL.

Wiadomość z linkiem weryfikującym konto nie dotarła na skrzynkę e-mail – w takiej sytuacji należy w oknie logowanie kliknąć „Ponów wysyłanie wiadomości”.

Wiadomość z linkiem weryfikującym konto w MCL jest ważna tylko przez godzinę, jeśli straciła ona ważność to w takiej sytuacji proces łączenia kont należy rozpocząć od nowa.